onsdag, november 15, 2006

10 X Electropop!

Det har varit dåligt med listor här på bunny rabbits. På väg hem över regntunga gator från skolan idag lyssnade jag på en av tidernas bästa låtar. Det var naturligtvis Pulseprogramming's "Blooms Eventually" jag hade i lurarna. Aldrig har vocoder-röst varit så vacker. Jag får lust att hoppa framför bilar när "Blooms Eventually" spelas. Pulseprogramming har tonsatt livets uppgivenhet, känslan av att ta farväl, till en god vän, sin stora kärlek eller till sig själv. Om jag skulle göra en lista över mina favorit-elektropop-låtar (utan att ens försöka mig på en genre-definition) skulle den just nu se ut ungefär såhär:

1. Pulseprogramming - Blooms Eventually (yousendit)
2. The Notwist - Consequence
3. Styrofoam - A heart Without a Mind
4. Múm - Ballad of the Broken Birdie Records
5. Dntel - (this is) the Dream of Evan and Chan
6. The Radio Dept. We climb the Wired Fences
7. Domotic - I hate you Forever
8. Milosh - It's Over
9. Ms John Soda - Hands
10. Lali Puna - Scary World theory

"Such precious little time, to spend with you, to spend with you..."

Visst är min lista felfri och komplett?!

Köp Pulseprogrammings skiva "Tulsa for one second" från Amazon!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

"Tonsatt livets uppgivenhet"? Är det ett jävla skämt eller? Riktigt sunkig lista för övrigt...

16 november 2006 kl. 15:22  
Anonymous Anonym said...

Allan, håll dina små äckliga fingrar borta från den här sidan! Vi har fått nog av din cynism redan!

17 november 2006 kl. 17:26  
Anonymous Anonym said...

Jaha?! Är det så man snackar till en polare eller?

19 november 2006 kl. 00:48  

Skicka en kommentar

<< Home