söndag, november 12, 2006

Modest Mouse spelar nya låtar live


I väntan på nya försenade Modest Mouse-skivan med den fantastiska titeln ”We Were Dead Before The Ship Even Sank” har nu nyheten spridit sig om att Isaac Brock spelat flera låtar från skivan live i Los Angeles (skivan släpps någon gång i början av 2007). Naturligtvis hade något godhjärtat indiekid en mp3-spelare (eller annan ljudupptagningsanordning av sämre kvalitet) med sig och spelade in konserten. Ljudkvalitén är tyvärr väldigt bristfällig så det är svårt att komma med ett rättvist omdöme, men ”Missed the boat” och ”Fire it up” är de låtar jag tycker sticker ut allra mest. Tack till den eminenta bloggen ”Snakes got a blog”, från vilken jag länkar mp3-låtarna. Mycket riktigt fanns för övrigt också Johnny Marr (the smiths) med uppe på scen.

Ladda ner de nya låtarna (spara som):

Missed the boat

Fire it up

People we know

Dashboard

We´ve got everything

Invisible in my car

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Synd att låtarna inte finns kvar längre, hade varit riktigt skoj att få höra dem.

Låter det bra?

16 november 2006 kl. 00:01  
Blogger BK Templet said...

Pinhead: kvalitén på låtarna är tyvärr usel, men av vad man kan höra låter det lika bra som man alltid förväntar sig av Modest Mouse. Om du jättegärna vill komma åt låtarna. Skicka ett mail till mig så kan jag skicka dem! niklas.hedman (+) @ (+) gmail.com

16 november 2006 kl. 10:07  
Anonymous Anonym said...

Cool. Jag får tacka så mycket. Har mailat dig nu.

16 november 2006 kl. 18:35  

Skicka en kommentar

<< Home