torsdag, december 21, 2006

Arrah And The Ferns

Genom Skatterbrain's fantastiska blogg kom jag i kontakt med trion "Arrah and The Ferns" från Muncie i Indiana. Fullängdaren med den smått humoristiska titeln "Evan is a Vegan" kom i år och vi bjuds på fin hemma-inspelad pop i bästa "Mates of State"-anda. Starka melodier som Arrah och Carl turas om att sjunga och den ständigt närvarande humoristiska vinklingen får mig att tänka på "The Moldy Peaches" och "Adam Green". Pop som vissa dagar får mig glad och andra dagar förmodligen skulle gå mig fullständigt på nerverna. Idag råkar den göra mig just glad, och dessutom går banjoslingorna i "Tokyo, Tokyo" inte alls av för hackor.

Arrah and The Ferns - Tokyo, Tokyo (yousendit)

Arrah and The Ferns - Southern Comfort (yousendit)

2 Comments:

Blogger Johan said...

Säga vad man vill om vår designansvariges schizofrena drag, men layouten är förbannat fin nuförtiden.

21 december 2006 kl. 18:52  
Anonymous Anonym said...

Efter första lyssningen gillar jag Southern Comfort bättre än Tokyo, Tokyo men båda låtarna var rätt söta (om än bitvis irriterande)!

27 december 2006 kl. 20:09  

Skicka en kommentar

<< Home