lördag, december 09, 2006

Monster Movie











Monster Movies senaste skiva "All lost" kom i min väg för någon vecka sedan och jag fastnade direkt för låtar som "Vanishing act", "Driving through the red lights" och "No one can now". Bandet kommer från Storbritannien och bildades efter upplösningen av shoegaze-bandet Slowdive, där den ena medlemmen Christian spelade gitarr. Musiken betecknas som drömsk pop, men det finns många raka och ganska klistriga refränger på skivan. Den består av ett antal bra låtar, men det här är nog den klarast lysande stjärnan.

Monster Movie - Vanishing act.mp3

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oh det här var intressant. Jag köpte en sjua med Motohiro för ett par år sedan som jag gillade väldigt mycket. Ska kolla upp nya skivan.

10 december 2006 kl. 16:36  
Anonymous Anonym said...

åh, det här måste jag ju kolla upp...visste att några av medlemmarna i slowdive bildade mojave 3, men kände inte till monster movie... tack

dessutom en bra blogg, upptäckte den nyligen via andra bloggar, kommer hädanefter besöka regelbundet, så himla mycket bra musik här, helt i min smak!

17 december 2006 kl. 22:54  

Skicka en kommentar

<< Home