måndag, december 25, 2006

Äntligen över!

Dagar av frosseri, vidriga tv-program, torra konversationer med släktingar och framför allt vedervärdig musik börjar äntligen se sitt slut. Och jag har druckit så mycket must att jag snart ser ut som en korsbefruktning av Uffe Larsson (före bantningspillerna) och Ian Brown. Jag tänker dock inte plåga någon med historier om mina bisarra jul-upplevelser, utan nöjer mig ödmjukt med att lägga upp den låt som fick mig att härda ut även i år. Så fort tillfälle gavs smög jag mig ner till mitt före detta pojkrum och brände av några låtar för att några minuter senare upptäcktas av mor och ilsket bli återkallad till julsoffan. Det var främst Manchesters "Working for a Nuclear free City" och Torontos shoegaze-akt "The Airfields" som räddade mig, två skivor jag haft under en längre tid, men inte riktigt tagit mig tid att lyssna på ordentligt. Och när man inte lyssnar in sig ordentligt kan man som bekant gå miste om väldigt fina saker. Lyssna själva! Och God Jul i efterskott förresten!

Working for a Nuclear Free City - Quiet Place (yousendit)

3 Comments:

Blogger andreas said...

Jag hade minsann en trevlig julafton! Frågesportsspel till Playstation och stora mängder rödvin. God Jul, hur som!

26 december 2006 kl. 14:42  
Blogger BK Templet said...

Är glad för din skull! Det låter mycket trevligare än att se på Wallander och svulla belgisk choklad (i syfte att undgå att bli tilltalad)!

26 december 2006 kl. 15:36  
Blogger BK Templet said...

Hahaha! Det hade nog endast gjort mig gott! Nej jag får nog försöka dra kammen genom håret och dra på smilbanden lite igen!

26 december 2006 kl. 21:39  

Skicka en kommentar

<< Home