torsdag, december 21, 2006

Sadcore för ALLA!

2007-läckorna fortsätter att (mer eller mindre) leva upp till förväntningarna. Nu är det dags för ett av mina absoluta favoritband Low. Dessa evigt manodepressiva och allmänt underbara äkta makar + 1 (inte bebisen på bilden, lyckligtvis) har gjort ett par av tidernas absolut finaste låtar, och skivan "Things We Lost In The Fire" från 2001 är en av mina definitiva favoritskivor.

"Murderer" är en av de bästa låtarna från kommande "Drugs And Guns", och så här låter den:

Low - Murderer


Lows hemsida

2 Comments:

Blogger BK Templet said...

Den här låten var riktigt fin, även om jag har ett svalt förhållande till Low, kanske går det att ändra på. Jag hoppas det!

22 december 2006 kl. 13:16  
Anonymous Anonym said...

jag lyssnade mycket på "long division". men det var lä'nge sen nu... och "things we lost in the fire" är fin, men sen dess har jag glömt bort dem lite. gillar du low måste du absolut höra charalambides "a vintage burden" från i år, kolla in och lyssna skivbolagets hemsida, kranky:

www.kranky.net

specillt låten "dormant love", så underbart vackert...

28 december 2006 kl. 14:49  

Skicka en kommentar

<< Home