lördag, januari 27, 2007

But all the reasons I gave were just lies, to buy myself some time

Idag har varit den bästa arbetsdagen för mig någonsin. När jag motvilligt tog mig upp idag i svinottan upptäckte jag nämligen att Arcade Fire's "Neon Bible" fanns tillgänglig för nedladdning i sin helhet. Den har gått runt, runt, runt hela dagen i min iPod och jag vet i ärlighetens namn inte vad jag ska säga. Superlativen och spekulationerna kring den här skivan har fullständigt haglat under ett bra tag och nu när det äntligen blivit dags överträffar den till och med mina förväntningar. Jag skulle kunna skriva en novell om "Neon Bible", men jag orkar inte. Dessutom finns det hundratals andra indiebloggare som fullständigt kommer att analysera sönder varenda låt på skivan. Men vad hade vi egentligen, om sanningen ska fram, väntat oss? Arcade Fire har aldrig lämnat ifrån sig något dåligt, och kommer antagligen aldrig göra det heller. Jag skulle bli väldigt förvånad (för att inte säga imponerad) om någon lyckas bräcka det här i år. Vågar tyvärr inte lägga upp några spår från skivan. Jag är ledsen, men ni får improvisera.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

det låter underbart, jag har haft så höga förväntnignar att jag knappt vågat lyssna på de låtar som funnits tillgängliga nu har jag hört black missor som en vän brände till mig på en bland-cd och gillar den massor! men hela albumet håller alltså?!! när släpps skivan i handeln?

29 januari 2007 kl. 13:14  
Anonymous Anonym said...

black MIRROR ska det vara så klart :)

29 januari 2007 kl. 13:16  
Blogger BK Templet said...

Skivan släpps den 6:e mars. Skivan håller extremt hög klass, och enligt min mening finns inte ett enda svagt spår (Vilket gör neon bible starkare än funeral). Det är otroligt bra från inledande "Black Mirror" till majestätiska avslutningen "My body is a cage"!

29 januari 2007 kl. 18:09  
Blogger Mårten Schultz said...

Det är ju typiskt att detta sjukt efterlängtade album skall läcka samtidigt som min stationära hemdator är på lagning. Så nu får jag vackert vänta tills släppet.

30 januari 2007 kl. 13:07  
Anonymous Anonym said...

Ocean of noise är så sjukt bra.
Märkligt nog är den ännu mäktigare i hörlurar en kall januarinatt.

30 januari 2007 kl. 18:03  
Blogger BK Templet said...

V: Ja, Ocean of Noise kan vara det absolut bästa spåret!

31 januari 2007 kl. 08:58  
Anonymous Anonym said...

Har inte hört så mycket än, men det lilla jag har hört är bra. Ser fram emot den som fan.

2 februari 2007 kl. 17:01  

Skicka en kommentar

<< Home