onsdag, januari 17, 2007

Dishwasher

För en vecka sedan skrev jag om hur mycket jag tycker om pojkarna i "Miracle Fortress" och "Think About Life". Jag har nu dessutom kommit över hela Miracle Fortress-EP:n och den är inte dum alls. Förutsägbar som jag är ska jag fortsätta tjata om dessa kanadensiska casionördar - inte för att det varit brist på ny musik under senaste veckan, utan helt enkelt för att de spelats flitigast och berört mig allra mest. Det skulle kännas meningslöst att skriva om "Clap Your Hands Say Yeah's" trista uppföljare eller besvikelsen efter "The Bird & the Bee"-skivan när detta faktiskt är vad jag intresserat mig för. Hursomhelst, "Dishwasher" är sångaren från "Think About Life", Martin Cesar och här är musiken mindre energisk. Ofta är en keyboard-trummaskin och casiosynthar enda kompet till Cesars fina små låtar. Det är lätt att dra jämförelser med både "Casiotone for the Painfully Alone" och "Mount Eerie".

Dishwasher - Again and Again (Zshare)

2 Comments:

Blogger Biff said...

Verkar vara fina grejor. Väldigt mycket Cftpa över det, men det kan inte vara annat än positivt.

17 januari 2007 kl. 20:30  
Blogger BK Templet said...

Precis! Den här låten är nog iofs den som låter mest cftpa på skivan!

18 januari 2007 kl. 09:15  

Skicka en kommentar

<< Home