lördag, januari 13, 2007

Endless Entertainment

För många är han konstlad och emotionell på ett sätt som bara kan tilltala 17-åringar med svart, hennafärgat hår. För andra är han en innovativ, pålitlig och ständigt levererande alt-countryartist. Jag tillhör uppenbarligen den sistnämnda av de båda kategorierna med tio titlar i skivsamlingen och ett ständigt återkommande till skivor som "Fevers & Mirrors" och "Bright Eyes" otroliga EP "There is no Beginning to the story". Den nya låten kommer att vara med på kommande skivan "Cassadaga" som tyvärr inte släpps för än 9 April. I början av mars får vi dock höra sex nya spår på EP:n "Four Winds". Endless Entertainment tilltalade mig inte särskilt mycket när jag i julas först hörde den, men efter några genomlyssningar får man nog ändå konstatera att han trots allt gjort ganska bra ifrån sig... än en gång. Det här är dock långt ifrån så bra som Conor Oberst tidigare bevisat för oss att han faktiskt kan prestera. Vi hoppas på starkare spår på EP:n och fullängdaren!

Bright Eyes - Endless Entertainment (högerklicka och spara som)

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

BRIGHT EYES?!!! Fresh, killen...jävligt fresh.

14 januari 2007 kl. 11:54  
Anonymous Anonym said...

Bright eyes är bra men hennafärgathår är väl rött???!!!

15 januari 2007 kl. 18:46  
Blogger BK Templet said...

martini: Hahaha.. mycket möjligt att jag missuppfattat och blandat ihop olika hårfärgningstekniker. Jag ber ödmjukast om ursäkt för detta!

15 januari 2007 kl. 19:47  
Blogger Niklas said...

Jag tyckte låten var helt okej. Ingen av de förra skivorna gjorde några djupare intryck på mig, men det här känns som ett steg i rätt riktning.

15 januari 2007 kl. 21:26  
Anonymous Anonym said...

jag tycker inte att det låter helt nytt, soundet. påminner mig ganska mycket om i'm wide awake it's morning, faktiskt. hoppas på några låtar med ett lite utvecklat sound. alternativt några grymma duetter!

15 januari 2007 kl. 22:24  
Anonymous Anonym said...

http://www.saddle-creek.com/sounds/BrightEyes_TouristTrap.mp3

24 januari 2007 kl. 15:12  

Skicka en kommentar

<< Home