lördag, januari 06, 2007

Hockey Night

Jag blev inspirerad till ännu en bakåtblickande post. Den här gången blickar jag inte lika långt tillbaka i tiden, utan endast till år 2005 då Hockey Night släppte ifrån sig sitt briljanta album "Keep guessin'". Bandnamnet till trots är det inte redaktionen bakom TV4:s tittarsuccé "Hockeykväll" som ligger bakom. Enligt den information jag har är det ett enmansprojekt av Paul Sprangers från staden St Paul i den amerikanska delstaten Minnesota. Om man är förtjust i Pavement så kommer man definitivt att uppskatta detta. Emellanåt låter det så likt Pavement att det nästan blir löjligt, men jag gillar det ändå. Melodierna är starka och gitarrspelet uppfinningsrikt, dessutom har Spranger en väldigt tilltalande röst.

Hockey Night - Get real (högerklicka och spara som)

5 Comments:

Blogger Niklas said...

Väldigt mycket Pavement ja, och det är ju enbart positivt! Tack för tipset, det här måste jag titta närmare på.

6 januari 2007 kl. 13:28  
Blogger Johan said...

I början tyckte jag att det var så likt att det nästan gick över gränsen, men det tog bara några lyssningar innan jag accepterade likheterna. Skivan innehåller många lika starka spår, det var svårt att välja vilket jag skulle ladda upp.

6 januari 2007 kl. 18:12  
Blogger the lost feeling said...

jasså DEN JOHAN minsann!
där ser man :)

jag äri värmland nu. det är lite coolt, för en av medlemmarna i träd gräs o stenar bor här. och stephen malkmus är typ världens största träd gräs o stenar-fan. dom är polare liksom. igår åkte jag förbi hans hus. jag tänkte "där bor stephen malkmus polare." det är hur stort som helst, även om jag inte är nåt stort pavementfan.

hursomhelst, finfin blogg! ska smälla upp en länk till er.

6 januari 2007 kl. 19:41  
Blogger BK Templet said...

Om jag får lov att vara lite reaktionär så tycker jag nog detta stundtals är över gränsen. Vill jag ha musik som låter pavement ja då lyssnar jag hellre på Pavement! Exempelvis på Sordid sentinels edition av Wowee Zowee som kom i höstas!

6 januari 2007 kl. 20:16  
Blogger BK Templet said...

Men! Det är ju betydligt mycket bättre att imitera Pavement än Iggy Pop iaf. Dessutom en fantastiskt fager karl på bilden!

6 januari 2007 kl. 20:43  

Skicka en kommentar

<< Home