onsdag, januari 10, 2007

It was all for the money!

Graham Van Pelt från Montreal är inblandad i en rad olika projekt. De två som intresserat mig allra mest hittills är "Think About Life" och vad som jag förstått är hans soloprojekt "Miracle Fortress". Think About Life släppte sin debutskiva förra året och det är en extremt energisk och skev skiva, som jag tycker väldigt bra om. Sången är nervig och desperat i båda projekten, den som föredrar skönsång gör nog bäst i att hålla tassarna borta. Van Pelt håller nu på att spela in sin fullängdsdebut med Miracle Fortress för "Secret City Records". I väntan på den föreslår jag att ni ger er ut och försöker få tag Think About Life's fullängdare och de Miracle Fortress-spår som finns tillgängliga. Ep:n "Watery Grave" finns ute, men jag har inte lyckats få tag i hela ännu. Om någon annan har det vore jag extremt tacksam för ett mail!


Miracle Fortress - Eschatolagy (Zshare)
Think About Life - Money (Zshare)

1 Comments:

Blogger BK Templet said...

Upptäckte just att "Snake" (http://snakesgotablog.blogspot.com/) har en intervju med just "Think about life" på sin blogg, för den som är intresserad!

10 januari 2007 kl. 14:40  

Skicka en kommentar

<< Home