måndag, januari 29, 2007

Los Campesinos!

Los Campesinos! från Cardiff har släppt en färgsprakande EP i form av "Hold On Now Youngster". Det är inte annat än att jag blir sugen på att slipa till danssulan och slå klackarna i taket när jag hör "You! Me! Dancing!". Los Campesinos! låtmaterial präglas av extremt fastetsande, glada melodier den dansanta indiepopen är som gjuten att spelas ute på indieklubbarna. På hemsidan kallar sig alla medlemmarna i bandet för "Campesinos!" i efternamn (på bästa Ramonesmanér), jag vet inte vad jag ska tycka om den saken. Det låter lite Pavement, lite Broken Social Scene och det kommer förhoppningsvis att få dig på lite bättre humör. I vilket fall som helst fungerade det på mig!

Los Campesinos! - You! Me! Dancing! (Zshare)
Los Campesinos! - Death to Los Campesinos! (Zshare)