söndag, februari 04, 2007

And Before the First Kiss

Ibland orkar man verkligen inte engagera sig i något över huvudtaget. Jag har varit dålig med att lyssna på ny musik den senaste veckan och har inte direkt haft lust att skriva. Min ursäkt? Jag har väl varit lite lat helt enkelt, och så har jag jobbat vid sidan av studierna. Men jag har däremot lyssnat på drivor av äldre musik. Låtar som jag ständigt återkommer till och aldrig någonsin kommer sluta att förundras över. "And Before The First Kiss" av legendariska The Field Mice är en sådan låt. Det finns ingenting som passar bättre en söndagskväll när tristessen kommer smygandes runt hörnet.

The small hours saw
Us agree to stop.
The small hours saw
Us agree to stop.

The Field Mice - And Before The First Kiss (Zshare)

4 Comments:

Blogger Unknown said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

4 februari 2007 kl. 18:53  
Blogger Unknown said...

Field Mice är ett av absoluta favoritbanden från ungdomen. Och om man är sugen på lite nytt av Bobby Wratten så kommer en ny Trembling Blue Stars-skiva att släppas i år. Finns två nya låtar på myspace som låter riktigt jäkla bra enligt mig!

4 februari 2007 kl. 19:06  
Blogger BK Templet said...

Frippe! Du har naturligtvis rätt, de nya Trembling Blue Stars-låtarna är skitbra. Tack för tipset!

5 februari 2007 kl. 21:28  
Anonymous Anonym said...

Där rök äntligen min Field Mice-oskuld, härligt, fint. Låten är ju så vacker att man nästan blir ledsen i ögat.

7 februari 2007 kl. 10:16  

Skicka en kommentar

<< Home