fredag, februari 02, 2007

Fireflies

Som Fredrik skrev i ett tidigare inlägg är det sällsynt att harvande på MySpace ger resultat, men idag stötte jag faktiskt på en osignad artist som verkligen tilltalade mig. Den unge mannen Lisles från Chicago skapar, under artistnamnet Fireflies, smått fantastiska poplåtar som inte verkar finnas att tillgå någon annanstans än på MySpace. Eftersom möjligheten att ladda hem låtar därifrån ständigt krånglar har jag lagt upp ett av hans verk på Zshare. Värt att ha i åtanke är dock att detta spår är klart svagast av de fyra som går att lyssna på (de andra gick däremot inte att ladda hem). Trots mina reservationer kan jag ändå utlova visksång i sann Her Space Holiday-anda samt snygga synthflöjtar (låt er däremot inte avskräckas av den, snudd på, osnygga flöjten i inledningen). Oavsett uppfattning om denna låt bör man gå in på MySpace-sidan och lyssna. Det är där de riktiga guldklimparna, som till exempel "We heard the fireworks", finns.

Fireflies - Run into the forest (Zshare)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bra tips! Bra låt!

/Peter

3 februari 2007 kl. 08:45  

Skicka en kommentar

<< Home