fredag, februari 23, 2007

I played your heart but I broke two strings

Att vara intresserad av musik är ett ständigt kompromissande som ofta leder till dåligt samvete: dåligt samvete för att man inte hinner fördjupa sig, dåligt samvete för att man inte hinner lyssna in sig på allt. En som blivit lidande av mina kompromisser är Richard Swift som alltför ofta dykt upp i min omgivning men som jag inte gett en ärlig chans förrän nu. Men för att slita på en gammal klyscha så kan man ju aldrig upptäcka något bra för sent och detta stämmer lysande när det gäller ovannämnda exempel.

Nya skivan, med det Modest mouse klingande namnet, "Dressed up for the letdown" innehåller ett antal själfulla spår i sann "Secretly Canadian"-anda som gjort mig gott sällskap de senaste kvällarna. Emellanåt blir det dock lite väl singer/songwriter-ordinärt men topparna "Buildings in America" och "Million dollar baby" är väl värda några minuter av era liv.

Richard Swift - Kisses for the misses (högerklicka, spara som)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är likadan med musik. När jag inte "hinner med" att låta mig själv utforska det stora havet av musik blir jag tom på något sätt. Men vad skulle man göra utan musik egentligen?

Ha det fint! /Helena

1 mars 2007 kl. 15:43  

Skicka en kommentar

<< Home