onsdag, februari 07, 2007

Jason Lytle intervjuas på radio

Numera uppsplittrade favoriterna Grandaddy's sångare Jason Lytle har gjort livet lite bättre för mig vid upprepade tillfällen. Med skivor som "The Sophtware Slump" och "Sum Day" bakom sig sörjde jag naturligtvis när skeppet Grandaddy sänktes ner i havet efter avslutande "Just Like The Fambly Cat". Det är med glädje jag hör Jason Lytle intervjuas på en amerikansk radiokanal och spela akustiska versioner av bl.a. "Elevate Myself" och "Disconnecty". Dessutom verkar karln nästan löjligt sympatisk. När han spelar "Jed's Other Poem (Beautiful Ground)" i slutet a intervjun går kraftiga rysningar längs min rygg. Jason, vi saknar dig. Kom tillbaka med ditt soloprojekt snart!

You said I'd wake up dead drunk, alone in the park
I called you a liar, but how right you were

Jason Lytle - Intervju och soloframträdanden
(Zshare)

By the way... Det ska tydligen vara bra att registrera sin blogg på Bloggkartan.se har jag hört. Vi testar väl då!