tisdag, februari 20, 2007

Tillrättalagt tvåtusental

Ni vet vilka de är, det är varken nytt eller särskilt indie men eftersom Air och jag i princip gått hand i hand cirka vart tredje år sen åttan känner jag att en kommentar är nödvändig. Nya albumet "Pocket symphony" släpptes för någon vecka sedan på iTunes men dyker upp i fysisk form i början av mars och om det var någon som tappade hakan för att det var just Air som valde att sprida sina alster på detta "moderna" sätt blir jag lite förvånad. Deras "up to date"-underfyndiga titlar har jag alltid betraktat som små söta tillmälen men denna gång står det mig upp i halsen, jag tänker främst på albumtiteln i detta fall och det kanske är lätt att fastna där men efter någon vecka med skivan som sällskap har åtminstone vissa låtar naglat sig fast så smått.

Jarvis hjärta Air vet jag inte hur jag ska förhålla mig till, varannan gång tycker jag att samarbetet One hell of a party är okej och varannan gång anser jag den vara anskrämlig men det positiva med den är att den på ett sätt sticker ut från mängden. Space maker, Napalm love och Photograph är tre hyfsade låtar men de tenderar i slutändan att låta väldigt mycket... Air. En gång i tiden var de kanske pionjärer men det verkar som om tiden stått stilla för de goda fransoserna för Air 2007 råkar visst låta så pass mycket 2007 att de helt och hållet låter 2004 igen. Jag vet, det är helt sjukt.

1 Comments:

Blogger BK Templet said...

Kan inte annat än instämma, Pocket Symphony var minsann ett riktigt sömnpiller. Trist, men de kanske kommer igen.

20 februari 2007 kl. 10:56  

Skicka en kommentar

<< Home