onsdag, februari 14, 2007

Woods

Skogsmulle 1 – Jag är så vansinnigt trött på Brooklyn. Vad säger du om att dra med några polare in i skogen och spela in en folk-skiva istället?

Skogsmulle 2 – Det låter schysst. Men vad ska vi kalla oss?

Skogsmulle 1 – Hmm, bra fråga… Skulle vi inte bara rätt och slätt kunna kalla projektet ”Woods”?

Skogsmulle 2 – Jag visste det. Du är tamejfan ett geni!

Skogsmulle 1 – Det är riktigt. High Five!

Med denna tramsiga inledning försöker jag berätta något för er om alt-folk-projektet Woods. Woods består av Jeremy Earl och Christian DeRoeck, och dessa herrar tycks inte ge mycket för den modernare formen av inspelningsteknik. Fullängdaren "At Rear House" var från början inspelad på kassett och släpptes också på kassettband på herrarnas egen label, med det inte helt ologiska namnet "Fuck It Tapes". "At Rear House" är en fin lofi-historia även i digital form med genuin känsla och bra melodier. Jag har Ulrika, och om jag inte minns fel även Tatti att tacka för tipset!

Woods - Be Still (Zshare)
Woods - Don't Pass On Me (Zshare)

3 Comments:

Blogger Tatti said...

Ja visst är den fin. Kolla även upp debuten på releasethebats.com

14 februari 2007 kl. 13:58  
Anonymous Anonym said...

ja kul, ja gillar den mycket, skrivit en rec till kommande nummer av soundofmusic, tycker dock inte att debuten är riktigt lika bra...!

15 februari 2007 kl. 17:02  
Blogger Tatti said...

Första är kanske lite ojämn men ta en låt som Broke herregud så vacker.

15 februari 2007 kl. 23:26  

Skicka en kommentar

<< Home