lördag, mars 24, 2007

Copy

För vänner av instrumental electronica måste den föregående veckan ha varit som en lång och eskalerande våt dröm. Två av de mest intressanta electronicaakterna, Copy och I am Robot and Proud, släppte nämligen ifrån sig varsin fullängdare med bara några dagars mellanrum. Som Niklas tidigare varit inne på kan instrumental electronica bli lite tröttsamt i längden, men dessa artister lyckades trollbinda mig från början till slut med sina senaste skivor. Hittills har jag lyssnat mest på Copys "Hair guitar" och det låter ungefär som man väntat sig, som en ganska naturlig uppföljning på "Mobius beard" från förra året. Stundtals, som i bifogade "Closet Face", blixtrar det till ordentligt, men i övrigt tycker jag nog att skivan är svagare än sin föregångare. Den är inte dålig på något vis, men når inte heller några högre höjder. Den är trevlig att ha på i bakgrunden medan man gör någonting annat, vilket får ses som ett ganska svalt omdöme. Jag hade nog väntat mig lite mer av Marius Libman, som mannen med laptopen egentligen heter. När man ändå är igång och skriver om Copy vore det tjänstefel att utelämna den fantastiska låten "It's a little too late" från förra skivan, så lyssna på länken nedanför.

Copy - Closet face (Zshare)
Copy - It's a little too late (Zshare)

1 Comments:

Blogger BK Templet said...

It's a little too late är så jävla bra! Nåja, jag får väl ta mig an den nya skivan då...

24 mars 2007 kl. 14:06  

Skicka en kommentar

<< Home