fredag, mars 30, 2007

Digitalism

En av 2007 års mest efterlängtade och intressanta debuter läcker mer och mer. För några veckor sedan kom TVTV och för ytterliggare någon vecka sedan hoppade Pogo-ep:n ut bland de digitala vågorna. Att prata om läckage kanske är fel då de två herrarna i Digitalism både lagt ut dem på myspace samt skickat mp3:or till bloggar. TVTV var jag mer eller mindre nöjd med men Pogo kanske lämnar lite mer att önska och det är de två omarbetade versionerna av den som låter bäst. Huruvida Digitalism pallar för trycket eller inte får vi dock reda på 21:a maj när albumet Idealism dyker upp. För övrigt kommer de, enligt deras myspace, till Sverige i sommar i och med accelerator.

Digitalism - TVTV (zShare)
Digitalism - Pogo (zShare)
myspace

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vill ha den nu! Tror att den kan vara bra, i alla fall om man tänker på hur bra de redan utgivna låtarna är.

Men håller med dig om att "Pogo" inte är speciellt bra. Kanske en anledning till oro?

Kommer du hem till påsk?

2 april 2007 kl. 17:24  
Blogger oskar. said...

pogo låter lite som om de försöker håva in fler lyssnare, lite som en kompromiss. hoppas som sagt att skivan håller högre standard.

jeppo, jag kommer hem imorgon. ska jobba lördag och måndag men jag antar att du är ledig.

4 april 2007 kl. 11:59  
Anonymous Anonym said...

Är ledig i helgen men det är nog du och jag som jobbar på måndag.

Miss Li på fredag?

4 april 2007 kl. 17:25  
Blogger oskar. said...

ja, möjligen. man bör ju stödja sådana aktiviteter i borlänge men jag har en uppsats att plita på så vi får se.

4 april 2007 kl. 21:07  

Skicka en kommentar

<< Home