torsdag, mars 15, 2007

Flogging a dead horse

Jag antar att ni varit ute på internet någon gång den senaste veckan, antagligen har ni som jag märkt att det finns något som inte riktigt går att undgå. En låt som likt spam spridit sig i bloggträsket, från de kreddigaste av kreddiga till Margot Wallströms EU-parlamentarikervardag har den hoppat upp i ansiktet på varje intetontanandesjäl: jag talart naturligtvis om Hot chips remix av Junior boys In the morning.

Denna pjäs på strax under tio minuter får folk, med all rätta, att skrika från sina balkonger och det är nästan så man blir nostalgisk när detta 2006-dreamteam slår sina säckar ihop. Dock finns fler dimensioner på kommande remix-ep:n med det passande namnet Dead horse, Carl Craig styckar upp Like a child på ett iögonenfallande sätt, Tensnake sparkar liv i det gamla FM-liket medan Kode 9:s omarbetning av Double shadow inte riktigt spelar i samma liga, i dess sämsta stunder kommer jag att tänka på 666:s gamla slagdänga Paradox. Dock är det kanske Marsen Jules som efter Hot chip gör bäst ifrån sig, hans släpande drömversion av FM fungerar på ett utmärkt sätt som en förlängning av So this is goodbye men även som ett naturligt komplement till hans Les fleurs som också kom ifjol (och som ni bör lyssna in er på).

Junior Boys - FM (Marsen Jules remix)
(zShare)

2 Comments:

Blogger Tatti said...

Ja det här är verkligen trevligt, coolt som fan att Marsen Jules gör en remix.

15 mars 2007 kl. 17:26  
Anonymous Anonym said...

Jag blev faktiskt besveiken på Hoit Chips remix av In the morning, men i samma veva återupptäckte jag dom HCs The beach party. Det gick det jämnt ut ;)

21 mars 2007 kl. 20:05  

Skicka en kommentar

<< Home