måndag, mars 05, 2007

Gud som haver barnen kär

Om ni hade förmånen att stanna inomhus i lördagskväll och kika på public service hoppas jag att ni valde tvåan och såg den fantastiska men skrämmande dokumentären "Jesus Camp" om fanatiska så kallade väckelsekristna i USA. Om ni gjorde annat rekommenderar jag er att se den och om ni såg den antar jag att ni uppmärksammade den minst sagt trevliga musiken som amerikanska Force theory ligger bakom. Soundtracket består av 24 kortare instrumentaler som med sprucken elektronik även fungerar utan filmen som hjälp. Om jag förstått saken rätt är skivan bara utgiven digitalt och finns bland annat på eMusic, det är bara att registrera sig där och plocka hem den helt gratis (sen får man välja själv om man vill fortsätta vara medlem eller inte).

Force Theory - Bright lights (snippet)
Force Theory - Camp arrivals (snippet)

1 Comments:

Blogger Biff said...

Såg den i lördags när jag var i Köpenhamn. Jesus Camp på tv:n och några hundra meter bort rasade kravaller. Det var en märklig känsla.

6 mars 2007 kl. 21:49  

Skicka en kommentar

<< Home