tisdag, mars 13, 2007

Thee More Shallows

För några veckor sedan gav min gode medskribent och vapendragare Johan mig ett tips - han tyckte jag skulle lyssna på Thee More Shallows skiva "More Deep Cuts". Eftersom Johan oftast levererar kvalitativa tips och trix gjorde jag precis som han hade sagt. Ynglingen visade ännu en gång prov på god tipsförmåga, då More Deep Cuts stundom är en mycket trevlig popskiva. Sedan dess har jag lagt vantarna på ännu en skiva med experimentella do-it-yourself-popparna från San Fransisco. Deras 2007-album heter Book of Bad Breaks och kommer släppas på relativt alternativa hiphop-etiketten Anticon. Thee More Shallows material är för det mesta riktigt intressant, även om den nya skivan är något ojämn precis som More Deep Cuts. Nedanstående låtar är enligt min mening de starkaste, men skivan bjuder på fler pärlor, för den som förhoppningsvis blir biten.

Thee More Shallows - The Dutch Fist (Zshare)
Thee More Shallows - Night At The Knight School (Zshare)

1 Comments:

Blogger Johan said...

Men kära nån! Nu rodnar jag nästan lite grann,,,altför vänligt.

13 mars 2007 kl. 16:46  

Skicka en kommentar

<< Home