lördag, mars 31, 2007

Tonight I'm staying here on my own with sour cream and onion

Efter att ha varit ute under mindre traumatiska former tidigare under dagen så har jag nu kommit till det smått brådmogna beslutet att helt enkelt strunta i att öppna ytterdörren något mer för idag. Jag är väl medveten om att det är lördag och att det råder något sorts högtryck utomhus men jag orkar inte se mer folk i shorts och flipflops så jag positionerar istället mig själv framför godtycklig skärm. Och vem gör en inte bätte sällskap än Agent simple en sådan afton?

Shaking an egg som är det senaste tillskottet i hans diskografi släpptes i januari av det färska bolaget Fridlyst och består av fyra korta spår som i sin enkelhet lämnar ett charmigt intryck. Lite störande är det dock att jag på grund av Stefan Strömbergs mörka stämma ständigt drar paralleller till Crash test dummies, lyckas man dock tänka bort "Mmm mmm mmm"-referenserna så är Friday det perfekta soundtracket till en stanna inomhus kväll.

Agent Simple - Friday