fredag, mars 02, 2007

We all belong

Ibland förvånas jag över att jag helt lyckas missa vissa saker, hur i fridens namn Dr. dog kunnat sippra genom mina filter utan att uppmärksammas övergår mitt förstånd. Det är först när jag via tatti ser den gulliga videon till "My old ways" som jag förstår att det här finns något som passar mig som handen i handsken. Det låter som småflirtande med Beach boys, två dejts med Beatles, ett one night stand med Bowie och slutligen villa vovve volvo med The Band och albumet "We all belong" kvalar utan några som helst problem in på min 2007-lista (hittils). Tidigare nämnda "My old ways" får ses som hitten i sammanhanget, majestätiska "Die die die" med sina slowmotion handklappar sitter som den ska och avslutande crescendot "We all belong" är 2007 års "All you need is love". Sällan har sextiotalet låtit så här genuint på den här sidan 2000.

Dr. Dog - My old ways (zShare)

4 Comments:

Blogger BK Templet said...

Jävla festlig kille, han som gör "brill-tricket" med fingrarna!

2 mars 2007 kl. 15:35  
Blogger Tatti said...

De är helt underbara. Deras förra skiva finns på ginza.se för 49 kr.

3 mars 2007 kl. 16:03  
Blogger Tatti said...

En låt som jag verkligen älskar med dem är "i´ve just got to tell you" från epn:n "Takers And Leavers", helt underbar.

3 mars 2007 kl. 16:06  
Blogger oskar. said...

49 kr! låter ju hur bra som helst. åter igen: tack för tipset!

5 mars 2007 kl. 12:13  

Skicka en kommentar

<< Home