fredag, april 13, 2007

God save the Clientele

Trots att Londonbaserade The Clientele tidigare spottat ur sig finfina stycken som "Since K got over me", "(I can't seem to) Make you mine" och "Saturday" har jag aldrig skridit till verket och tagit mig an deras fullängdare på allvar. När nya skivan "God save the Clientele" nu släppts har jag lyssnat desto mer och det låter visserligen bra, även om jag tycker att Alasdair MacLeans röst kan bli lite väl raspig och påfrestande i längden. Ännu har jag inte hittat några spår av samma kvalitet som de ovan nämnda, men i sin helhet är det en jämn och bra skiva. Tidigare fans av bandet kommer sannolikt inte att bli besvikna, men jag hade nog behövt lite mer än såhär för att fastna.

The Clientele - Isn't life strange (Zshare)
The Clientele - Somebody changed (Zshare)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Är lite besviken på "Strange Geometry". Efter mästerverket "Violet Hour" så förväntade jag mig en bättre skiva. Men det ska bli skoj att höra nya.

"Can't seem to Make you mine" är annars titeln på en briljant garagerock låt av The Seeds.

13 april 2007 kl. 19:23  
Blogger Niklas said...

Nej, har de släppt nytt? Jag och min plånbok hänger inte med längre. :(

14 april 2007 kl. 12:01  

Skicka en kommentar

<< Home