söndag, april 29, 2007

Nytt från Booka shade!

Movements var ett utav förra årets bättre album. Punkt. Upphovsmännen Booka shade släpper nu tvåspårssingeln Tickle/Karmacar och självklart nickar jag gillande med huvudet. Det är som vanligt relativt dov repetetiv electro som i all sin enkelhet lindar mig runt sitt finger. Dock har vi här att göra med två åttaminutersmonster och är det något jag har att invända emot så är det just längden. Jag brukar gilla mastodontlåtar men tyvärr händer det här lite för lite. Ändock är detta två pärlor man bör ta till sig och när hummandet i Karmacar når mina öronkanaler för sjätte-sjunde gången kan jag inte mer än konstatera att Booka shade fortsätter skämma bort oss.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

They’re g-g-g-reat!!!

1 maj 2007 kl. 13:43  
Blogger Mårten Schultz said...

oh, intressant. Jag har själv ägnat alldeles för mycket arbetstid åt att gunga huvudet till Movements och In White Rooms.

1 maj 2007 kl. 13:50  

Skicka en kommentar

<< Home