måndag, april 23, 2007

Peel

Så var det återigen dags. Jag vet inte vad det är med mig och poppiga rockband från amerika dessa dagar. Man lovar sig själv att man inte ska falla dit mer men nu sitter jag på pottkanten igen som ett trårigt barn med matsmältningsproblem och skriker efter pärongröt. Eller vad 2000-talsbarn nu kan tänkas äta. Peel spelar nämligen så lättsmält musik att jag emellanåt blir lite trött på mig själv.

Melodierna ligger långt fram och trängs med gitarrer, synthar och skramliga trummor, Josh Permenter har lagom mycket Malkmuskomplex och när Allison Moore emellanåt gör små gästinhopp på sång blir det för medryckande för min arma lekamen att orka bjuda tillräckligt motstånd. Det är amerikansk "indie" i ordets rätta bemärkelse och vänner av Pavement, Built to spill och Beulah bör finna en vän i dessa texasbors självbetitlade debutalster, släppt på Peek-A-Boo records.

Peel - Sliding doors (zShare)
myspace.

2 Comments:

Blogger ric said...

Grym blogg!

23 april 2007 kl. 21:06  
Blogger oskar. said...

Vi tackar och bockar!

23 april 2007 kl. 21:37  

Skicka en kommentar

<< Home