tisdag, april 03, 2007

Where It Ends

För ett par veckor sedan skrev jag om Boy In Static's mycket trevliga skiva "Violet". I dagarna kom en Japan-utgåva och som vanligt med Japan-utgåvor följde några intressanta remixer med. Helios, som under förra året gav ut vackra "Eingya" gör allra bäst ifrån sig då han ger sig i kast med att stuva om låten "Where It Ends". En låt som inte blev en av mina favoriter på skivan men som under Helios luftiga noise- och knastermattor blir bedårande vacker. Her Space Holiday ger sig på att mixa samma låt, med helt andra ambitioner och således också ett helt annat resultat. Kanske är den inte lika lyckad som Helios mix, men den har helt klart också sina stunder. Varför skäms alltid japanerna bort med dessa fina albumutgåvor? Är det för att de är rikare och snyggare än oss? Jag vet inte, men lite orättvist känns det allt.

Boy In Static - Where It Ends (Helios Remix)
(Zshare)
Boy In Static - Where It Ends (Her Space Holiday Broken Hearts Are Blue Mix) (Zshare)

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

får jag bara säga tack för fantastiska tips. hittade denna blog nu helgen som gick och det har hittils öppnat mitt huvud för typ 5 fantastiska artister. tack! och fortsätt!

3 april 2007 kl. 21:16  
Blogger BK Templet said...

Det var verkligen vänligt sagt av dig Peder! Roligt att du tycker om vår blogg, hoppas du hittar hit ofta i framtiden!

3 april 2007 kl. 21:41  
Anonymous Anonym said...

Links are broken... reupload PLEASE if you can..
THanks a lot in advance

6 september 2007 kl. 00:13  

Skicka en kommentar

<< Home