måndag, maj 14, 2007

Så har fullängdsdebuten "†" från franska duon Justice äntligen hittat vägarna ut till fildelningssajterna på nätet. Många av spåren har vi redan hört, såsom exempelvis den magnifikt dansanta "D.A.N.C.E." med sina medryckande Jackson Five-körer och de lite hårdare spåren "Phantom" och "Stress". Även den fantastiska avslutningen "One Minute To Midnight" har funnits tillgänglig ett bra tag för den observante lyssnaren. Det är också samma låt som tillsammans med "D.A.N.C.E." och Uffie-representerade "The Party" som är de klarast lysande stjärnorna på en ganska jämnbra debut som säkerligen hade varit betydligt mer upphetsande någon gång under sommarhalvåret 2006 än 2007.

Justice - The Party (Zshare)
Justice - One Minute To Midnight (Zshare)

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Å vart kan du hitta skivan? Oink som brukar ha ALLT har inte den. Var? Vart?

15 maj 2007 kl. 10:25  
Blogger BK Templet said...

Hmm. Fick tag på den på oink men den verkar vara nedtagen nu. Indietorrent lade upp den nyss såg jag.

15 maj 2007 kl. 21:29  
Anonymous Anonym said...

Ni omnämns i dagens aftonbladet, i jonna simas krönika.

16 maj 2007 kl. 16:00  
Anonymous Anonym said...

Justice kan sin grej, Paris nästa kanske.

16 maj 2007 kl. 18:58  
Blogger BK Templet said...

Jo jag såg Simas krönika i Aftonbladet - faktum är att det faktiskt är första gången jag köper ett lösnummer av denna skrift! Verkligen kul att hon läser vår blogg! Sima sätter fingret på en problematik som jag i mångt och mycket håller med om och jag ska inte angripa grunderna i hennes resonemang. Men det finns ett par punkter jag ändå känner att jag vill kommentera. Till att börja med är det lite synd att Sima tar mina synpunkter angående Justice debut som gällande för hela Bunny Rabbits. Vi må dela en i grunden relativt lik smak, men bloggen utgörs av tre självständiga skribenter. Kommentaren ut mitt inlägg som Sima använder passar mycket bra in i hennes krönika, men gör inte mitt inlägg om "†" någon fullständig rättvisa. Jag menar inte att alls att Justice 2007 inte fungerar, jag kallar D.A.N.C.E. för "magnifikt dansant" och One Minute To Midnight "Fantastisk", men trendig dansmusik har åtminstone för mig personligen en tendens att mättas snabbare än vissa andra musikgenrer. Vad som slätar ut upplevelsen av Justice debut för mig är att en stor del av, och framför allt de bästa spåren läckt ut på internet under lång tid och jag har inte kunnat låta bli att lyssna. Att man numera kommer åt skivorna flera månader i förväg leder naturligtvis till konsekvenser, inte bara för den individuella lyssnarens tålamod utan också för musikjournalister, särskilt för etablerade journalister som tvingas vänta tills releaserna. Jag kommer att lyssna massor på Justice även den här sommaren men jag känner mig lite illa till mods av att ha blivit framställd som creddpajas, även om Simas begrepp "hetsmonster" faktiskt var ganska charmigt!

17 maj 2007 kl. 20:26  

Skicka en kommentar

<< Home