fredag, maj 18, 2007

Connor Kirby-Long (Khonnor)

Om man spanade in Oskars playlist för föregående vecka kunde man hitta en låt av Khonnor, som i alla fall inte jag hört tidigare, vid namn "Blindness bat". För er som inte gick in på last.fm för att ladda ner den vill jag bara propsa på att ni gör det. Jag har lyssnat igenom låten upprepade gånger de senaste dagarna och den växer för varje gång. Vid det här laget är jag nästan beredd att klassa den som något av det bästa han gjort, vilket säger ganska mycket. Tack till Oskar för upptäckten och missa inte att högerklicka här nedan.

Khonnor - Blindness bats (högerklicka och "spara som")

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag tror inte ni vill kalla den "ny".
den har funnits ute ett halvår nästan?

18 maj 2007 kl. 15:01  
Blogger Johan said...

Pinsamt, jag som trodde att det var en ny låt...

18 maj 2007 kl. 15:10  
Blogger BK Templet said...

Det är en finfin låt och ett steg i rätt riktning efter besvikelsen över "burning palace", dock fortfarande en bit ifrån vad khonnor tidigare visat sig kunna prestera med Handwriting, Lost Pets, I, Cactus och Grandma etc.

18 maj 2007 kl. 15:38  
Blogger oskar. said...

Hmm, jag tror snarare att det är en gammal låt. Till och med äldre än Handwriting. Hur som är det en trevlig sak...

18 maj 2007 kl. 17:45  
Blogger BK Templet said...

Ser man på! Ja, mycket trevlig är den.

18 maj 2007 kl. 17:47  
Blogger BK Templet said...

http://www.discogs.com/release/225444

Redan 2003 tydligen, på samlingen "retork".

19 maj 2007 kl. 14:00  

Skicka en kommentar

<< Home