tisdag, maj 22, 2007

Our Life Is Not A Movie Or Maybe

Så här ser Austin-akten Okkervil River ut när de placeras för promotionfotografering i en jaktstuga. Deras något fåniga flin påminner om det som förmodligen uppenbaras i mitt eget ansikte när jag hör deras nya låt "Our Life Is Not A Movie Or Maybe". Jag föll ganska hårt för deras "Black Sheep Boy" som gavs ut 2005 och känner mig riktigt nyfiken på kommande skivan "The Stage Names" som släpps 7 augusti på Jagjaguwar. Skivbolaget beskriver den kommande skivan på följande vis:

Where Black Sheep Boy presented a fairytale of dark babbling streams and high distant towers, The Stage Names takes place in an unmistakably modern world, where snowy televisions blast into cheap hotels the spectral images of soap stars endlessly betraying each other, where losers in late-night bars languish to the beat of their favorite songs, where broken-down actresses place their final cell calls from lonely mansions high in the hills.

Nåja, det där var snarare underhållande än särskilt upplysande kanske, men om resten av skivan är av samma dignitet som "Our Life Is Not A Movie Or Maybe" är jag säker på att den förtjänar pretentiösa utsvävningar av detta slag.

Okkervil River - Our Life Is Not A Movie Or Maybe
(högerklicka och spara som)