onsdag, maj 02, 2007

Shout Out Louds

Ingen har väl glömt bort "Please Please Please", "Shut Your Eyes" eller "The Comeback" från Shout Out Louds skiva "Howl Howl Gaff Gaff". Med sin å ena sidan underbart genuina gitarrpop, å andra sidan lätt JC-doftande p3-pop-musik framkallar Shout Out Louds fortfarande spridda känslor i mig. Med sin uppföljare "Our Ill Wills" har jag lättare att bestämma mig. Uppföljaren är mindre slyngelrocksbetonad och man har istället tagit steget ut mot mer storslagna arrangemang med stråkar och flertalet potentiella allsångspartier. Resultatet är helt okej och vissa spår är emellanåt riktigt medryckande. Känslan av typisk svensk p3-musik är dock svår att kasta av sig och någon långvarig vistelse i min skivspelare lär "Our Ill Wills" inte få. Lyssna på bästa spåret från skivan.

Shout Out Louds - Impossible (Zshare)

3 Comments:

Blogger oskar. said...

Inte för att vara jobbig men jag misstänker att Howl howl gaff gaff kom 2003, tror den släpptes i staterna 2005...

2 maj 2007 kl. 17:41  
Blogger BK Templet said...

Det låter rimligt. Har inte hittat annat än amerikanska källor så jag raderar releaseåret. Men det är klart det måste vara mer än två år sen nu!

2 maj 2007 kl. 18:06  
Blogger Unknown said...

hej, jag finner denna skiva mycket lättare att älska om jag tänker på cures 80-tal. det får mig iofs att vilja att cure skulle släppa nåt lika bra idag, men chansen är ju inte överhängande. så om shout out louds vill göra jobbet åt cure är jag bara glad!

3 maj 2007 kl. 08:57  

Skicka en kommentar

<< Home