torsdag, maj 17, 2007

Taxi Taxi!

Det borde vara ungefär 1,5 år sedan nu. Då alla blev skogstokiga/gick bananas/trillade av stolen på grund av de två sånger som tvillingsystrarna Johanna och Miriam Eriksson Berhan lade ut på sin MySpace-sida under artistnamnet Taxi Taxi!. En enad kritikerkår framförde sina hyllningar och plötsligt var tvillingarna överallt. Och visst, "Old big trees" är en väldigt fin låt, men i övrigt tyckte jag att hypen kändes tämligen överdriven. Nu har danska bolaget Rumraket (som drivs av bandet Efterklang) gett ut deras första skiva, ett minialbum med sex låtar. Resultatet gör mig lite besviken, även om där finns några högklassiga spår ("To hide this way" & "Mary"). Det råder knappast något tvivel om att de är talangfulla och har framtiden för sig, men tills vidare förhåller jag mig en aning skeptisk.

Taxi Taxi! - Old big trees (högerklicka och "spara som")
Taxi Taxi! - To hide this way (högerklicka och "spara som")

1 Comments:

Blogger oskar. said...

Är det bara jag eller ser de inte ut lite som miss Jay Alexander?

18 maj 2007 kl. 16:06  

Skicka en kommentar

<< Home