torsdag, juni 21, 2007

Dibidim

Dibidim's fantastiska synthpopdänga "I Woke Up" har börjats spridas ganska flitigt på nätet men ändå är det ont om någon vidare matnyttig information om duon. Jag är dessvärre inte bättre själv men kan åtminstone konstatera att Dibidim består av de båda norrmännen Jonas Raabe och Jeron Gundersen som möttes i Liverpool och började där att skapa musik tillsammans. Skivan "Riders" släpptes enligt deras myspace under förra året, tyvärr har jag inte lyckats hitta den. "I Woke Up" är en fartig och melankolisk synthpoplåt som påminner om storheten och stämningen i svenska Gentle Touch's "Memories", som gick på stadig repeat i mina lurar för ett par år sedan. Jag vill också passa på att önska er alla en trevlig midsommar!

Dibidim - I Woke Up (Högerklicka och "spara som")

3 Comments:

Blogger Anonymous said...

hej, här har du adressen till den nya bloggen... www.yccu.blogspot.com , bra låt du hade funnit med!

23 juni 2007 kl. 13:36  
Blogger BK Templet said...

Schysst Kristoffer! Nu har vi lagt till dig som länk också. Vi ses!

24 juni 2007 kl. 19:39  
Anonymous Anonym said...

Bugar för detta tips, har blivit lite av en hit i lurarna. Gillar låten eftersom den får mig att tänka lite på 80-talsakter som t ex Naked Eyes och trots att en textrad om blommor i håret tyvärr får mig att motvilligt minnas en låt av - suck! - Anders Glenmark.

22 juli 2007 kl. 12:21  

Skicka en kommentar

<< Home