torsdag, juni 28, 2007

John Vanderslice - Emerald City

Efter en mycket bredbent uppvisning på Kalmar Nation i Uppsala under förra hösten började jag tveka på om jag egentligen gillar John Vanderslice. Hans skivor har sedan dess inte fått mycket till rotation hemma hos mig, men jag måste säga att jag har lite dåligt samvete. Med sin nya skiva Emerald City måste jag konstatera att det bakom de där ibland lite väl krystade elgitarr-riffen, de relativt frekventa collegerock-flirtarna och den illa blonderade Gyllene Tider-frisyren faktiskt finns en låtsnickrare av rang. Har man lite överseende med dessa nyss nämnda motbjudande element, har John Vanderslice ganska ofta något väldigt fint att erbjuda. Jag är ledsen om jag dömde dig lite hårt, John.

John Vanderslice - White Doves
(Högerklicka och "spara som")
John Vanderslice - Kookaburra (Högerklicka och "spara som")

2 Comments:

Blogger eldh said...

Angela är fortfarande en av 2000-talets bästa låtar.

28 juni 2007 kl. 13:28  
Blogger BK Templet said...

eldh: Ja, den är faktiskt riktigt, riktigt fin.

1 juli 2007 kl. 06:02  

Skicka en kommentar

<< Home