onsdag, juni 06, 2007

Mr Suitcase

Under en ganska lång tid har Billy Rimgards musikprojekt Mr Suitcase trollbundit mig med såväl egenkomponerade låtar som remixer på andras alster. Egentligen har jag inte ogillat någonting som han tidigare släppt ifrån sig och känslan av att allt Billy rör vid blir till guld har därför inte varit alltför avlägsen. Nu är det således upp till bevis då debutalbumet "Guidelines For An Emerging Century" släpps på Kitty Litter Records. Trots detta svåra uppdrag kan jag bara konstatera att han hanterar uppgiften på ett övertygande sätt.

Som allra bäst blir det när han låter Sanna Fischer låna mikrofonen i "You don't smile anymore" samt i den utdragna "Everything was forever until it was no more". Rimgard fortsätter att leva upp till förväntningarna och det här albumet kommer säkerligen att få en hel del speltid under sommaren.

Mr Suitcase - You don't smile anymore (högerklicka och "spara som")
Mr Suitcase - Everything was forever until it was no more (Zshare)

5 Comments:

Blogger BK Templet said...

Så trevligt! Den här har man väntat på!

6 juni 2007 kl. 22:46  
Anonymous Anonym said...

sången i you don't smile anymore övertygar mig inte (låter hon inte lite som en av alla countrysjungande skolfröknar som ställde upp i melodifestivalen?), men musiken i övrigt låter väldigt bra, och tranciga synthar kan jag aldrig få nog av! :) ska definitivt lyssnas mer på. tack!

7 juni 2007 kl. 00:16  
Blogger BK Templet said...

Är beredd att hålla med. Fischers sånginsats är nog något av det svagare med en annars bra låt. Jag fastnade särskilt för "Where I Belong" och den bifogade "Everything was forever...".

7 juni 2007 kl. 16:11  
Anonymous Anonym said...

har ni inte redan lagt upp detta med smileyfacen?

7 juni 2007 kl. 23:06  
Blogger Johan said...

anonym: Det är samma bild, men förra gången handlade det om en nysläppt singel.

8 juni 2007 kl. 06:46  

Skicka en kommentar

<< Home