onsdag, juni 13, 2007

Nytt från Animal Collective

Ingen som har besökt någon av de stora amerikanska indiebloggarna de senaste dagarna kan väl ha undgått att det läckt spår från kommande Animal Collective-skivan, "Strawberry Jam". Jag har lyckats lägga vantarna på tre av spåren och lägger nedan upp de två bästa, Chores och Peacebone, även om också Unsolved Mysteries håller en relativt hög nivå. Det första intrycket för min del är mycket positivt. Låtarna är mer direkt pop än de utflippade utflykter bandet vid ett flertal tillfällen lyckats skrämma iväg mig med under några av de tidigare skivorna. Allra bäst tycker jag om Peacebone, som i sitt sound liknar några låtar från 2005 års "Feels", som är den Animal Collective-skiva som gjort bäst intryck på mig, vid sidan om "Spirit They're Gone, Spirit They've Vanished/Danse Manatee". Det låter lovande inför nya skivan. Den som även gapar efter Unsolved Mysteries kan hitta den här. Strawberry Jam kommer att släppas i september, jag bifogar låtlistan i slutet av inlägget.

Animal Collective - Peacebone (Högerklicka och "spara som")
Animal Collective - Chores (Zshare)

Animal Collective - Strawberry Jam

01 "Peacebone" (5:13)
02 "Unsolved Mysteries" (4:25)
03 "Chores" (4:30)
04 "For Reverend Green" (6:34)
05 "Fireworks" (6:50)
06 "#1" (4:32)
07 "Winter Wonder Land" (2:44)
08 "Cuckoo Cuckoo" (5:42)
09 "Derek" (3:01)

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Skoj! Bara hoppas att hela skivan dyker upp snart.

13 juni 2007 kl. 16:20  
Blogger BK Templet said...

Pinhead: Jepp. Det skulle sitta som en keps!

13 juni 2007 kl. 18:07  
Blogger BK Templet said...

Ska bli spännande att höra "For Reverend Green", tanken slog mig att det kunde handla om Åke Green, men det känns lite som en naiv spekulation, eller?!

14 juni 2007 kl. 19:34  

Skicka en kommentar

<< Home