fredag, juni 29, 2007

Om att befinna sig på rätt plats

Jag befinner mig i ett regntungt Borlänge, eller åtminstone var det så när jag senast såg det man brukar kalla utomhus. Jag har inga fönster på jobbet. Men jag har i alla fall ett tak. Jag vet inte vad ni gör men antagligen lyssnar ni på Taken by trees någonstans i den kungliga huvudstaden. Senare ikväll väntas TV on the radio och Modest mouse. Kul för er. Vid samma tidpunkt spelar Sabaton i det geografiska område jag huserar för tillfället. Har jag tur kanske några toner av Jerry Williams framträdande vaggar mig till sömns senare ikväll.

Nyss var det in en kund med en t-shirt som det stod "Sprit löser inga problem, det gör inte mjölk heller" på. Kan man sammanfatta det på något bättre sätt? Ikväll får ni dansa till Digitalism. Ha så kul på Accelerator. Jag hoppas det regnar i Stockholm. Eller det gör jag inte alls. Jag tjänar ju pengar, ni gör slut på era.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag önskar så bittert att jag också var där.

1 juli 2007 kl. 18:10  
Blogger BK Templet said...

Jag är rädd att er ånger är fullt befogad. Ett inlägg om accelerator är att vänta i dagarna.

1 juli 2007 kl. 21:28  
Anonymous Anonym said...

jag var där. det var så jävla värt vartenda ÖRE HÖRRÖ!

2 juli 2007 kl. 19:51  
Blogger oskar. said...

Trevligt var det säkert, det hade även jag på lördagen när jag var runt omkring. Hade dock hellre befunnit mig på accelerator vilket från flera håll påstås ha varit smashing. Men man kan inte få allt jämt.

2 juli 2007 kl. 20:47  
Anonymous Anonym said...

Jag var inte heller på Accelator. Studio, Modest Mouse, Junior Boys,Mpas. men ska dock till Arvika som tröst. Hot Chip och andra helt acceptabla artiser.

3 juli 2007 kl. 13:50  
Blogger oskar. said...

Ja arvika har ett fint program i år. Sugigt bara att just Hot chip inte behagar dyka upp. Men du får trösta dig med putte varg istället. Själv funderar jag på Emmaboda. Kanske kan bli något...

4 juli 2007 kl. 15:13  
Anonymous Anonym said...

Jo, visst ska Woffen bli trevlig att se. Blev djupt besviken när HotChip ställde in.
Emmaboda stod på min lista med, men med jobb som krockar blev det inte av. Hade varit trevligt att se The Besties och Xiu Xiu.

4 juli 2007 kl. 22:51  

Skicka en kommentar

<< Home