måndag, juni 25, 2007

Pinback - Autumn of The Seraphs

Jag har egentligen inte någon tidigare relation till San Diego-bandet Pinback, men när deras nya album Autumn Of The Seraphs nyligen kom i min väg så blev jag lite nyfiken. Nu har jag gett den ett antal genomlyssningar, men måste dessvärre medge att jag inte är särskilt imponerad. Skivan är tämligen slätstruken och innehåller endast ett fåtal bra låtar. Ofta låter man bara som en blek kopia av Built to Spill, men eftersom skivan innehåller en låt som är övernaturligt bra är jag nästan beredd att se mellan fingrarna för den här gången. I den osannolikt fina Good to sea får de troligtvis även Doug Martsch att snegla lite avundsjukt åt deras håll, bister över att inte själv ha komponerat detta mästerverk.

Skivan klarar ni er lika bra utan, men missa för allt i världen inte att lyssna på Good to sea. Bättre indierock kommer sannolikt inte att se dagens ljus under detta år.

Pinback - Good to sea (mp3-filen borttagen på begäran)