torsdag, juli 12, 2007

Jacob Borshard

Jag har alltid betraktat ukulele som ett fånigt instrument och egentligen aldrig stött på någon ukulelebaserad musik som tilltalat mig. Inte förrän nu, när jag bekantat mig med Jacob Borshard, en ung herre från Portland i USA. Trots att min utgångspunkt var kritisk har jag ändå fallit platt för hans album The Last Brontosaurus från föregående år. Skivan är full av melodiösa ballader och underfundiga texter som fulländas med Jacobs fina och vemodiga sångröst. På pappret låter det inte särskilt upphetsande, men man gör ändå klokt i att ge det en chans. Sympatiskt nog finns dessutom hela skivan tillgänglig för nedladdning på den alternativa hemsidan.

Jacob Borshard - Vincent and Theo (högerklicka och "spara som")

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men! Tilltalande ukulelebaserad musik som du stött på: Stepin Merritt, i jisse namn!

12 juli 2007 kl. 21:47  
Anonymous Anonym said...

Har du aldrig hört talas om P. Gessle? Den duktiga killen som målar ishockeymasker målade hans ukelele, den var jättefin.

12 juli 2007 kl. 22:45  
Anonymous Anonym said...

Hahahahaha, What About Patrick Wolf eller Beirut som använder sig av Ukelele?
Det är ett mysigt instrument!

18 juli 2007 kl. 09:39  
Blogger Johan said...

Stephin M. må vara en fantastisk man, men enligt min mening gör han sig bättre utan ukulele. Och jag är inte överförtjust i vare sig Beirut eller Patrick Wolf. Däremot gillar jag ju Gessle, som fan!

18 juli 2007 kl. 19:00  
Anonymous Anonym said...

Jag gillar inte Gessle. Fy fan!

18 juli 2007 kl. 21:35  
Anonymous Anonym said...

Gessle är en hemsk människa!
Och du Johan, jag har ingen förståeelse varför du inte gillar Patrick Wolf eller Beirut som är en av de två bästa musikerna jag vet om.
:O

19 juli 2007 kl. 00:11  

Skicka en kommentar

<< Home