fredag, juli 06, 2007

Port-Royal - Afraid To Dance

I början av sommaren rekommenderade en god vän till mig italienarna i Port-Royal's nya skiva Afraid To Dance. Det skulle röra sig om elektronisk laptopshoegaze med ambientinslag som i vissa avseenden också påminner om den älskvärda musik som vi blivit bortskämde med av m83. Mitt första intryck av Afraid To Dance var att den är extremt snygg och tillrättalagd, men att spåren aldrig riktigt tycktes nöta sig fast, ja den påminde mig om ett liknande band i genren, Jatun. Musik som jag för dess sound inte kan låta bli att älska, men som egentligen får en relativt tidsbegränsad tid i min iPod. Lyckligtvis har jag sedan den dagen lyssnat mer på Port-Royal och dess stycken har vuxit sig starkare. Jag kan fortfarande tycka att musiken stundtals fungerar mer som snygg yta än ett spektakulärt innehåll, men under ljumna sommarkvällar då rastlösheten tvingats ge vika för ledan och melankolin, då har Port-Royal blivit en av mina bättre vänner.

Port-Royal - Anya: Sehnsucht (Högerklicka och "spara som")

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Riktigt sköna, vet du var man kan få tag i mer av deras musik på nätet? hittar inte någonstans... :/ Skitbra blogg förresten, har läst den i nån månad nu och fått riktigt fina tips! Keep up the good work.

7 juli 2007 kl. 14:34  
Blogger BK Templet said...

stormen: tack så hjärtligt! du kan få tag på skivan på någon av de större fildelnings-siterna (oink, indietorrent etc.). Dock behöver du bli inbjuden om du inte redan är det, vissa hjälper till med invites i respektive torrentsidas "group" på last.fm . Kolla där!

9 juli 2007 kl. 11:49  

Skicka en kommentar

<< Home