onsdag, juli 04, 2007

Promise and the monster

Jag borde kanske få bakläxa. Jag har tråkigt nog helt enkelt missat eminenta Antarktis EP som Promise and the monster släppte för några veckor sedan, jag skyller på tillfällig frånvaro från civilisationen och hem utan internetuppkoppling. Det är nämligen en högst angenäm pjäs som emellanåt gör mina segflytande arbetspass till något mer än bara tumrullning och nedräkning av tid. Billie Lindahl, som hon egentligen heter, lyckas i titelspåret linda mig runt sitt lillfinger med en skir stämma som påminner om såväl Victoria Bergsmans som Joanna Newsoms. Så tillhör ni också dem som inte kan få nog av kvinnliga sångerskor med kattröster bör ni kolla upp detta, annars fungerar ep:n som ett utmärkt ledmotiv till den höst vi svenskar enträget väljer att kalla sommar.

Lyssna på myspace.