måndag, juli 16, 2007

Stars - In our bedroom after the war

Kanadensiska Stars är tillbaka med ett nytt album och efter de senaste fullängdarna Heart och Set yourself on fire har man inte kunnat undgå att bygga upp vissa förväntningar. Skivan låter också ungefär som väntat även om den är lite mer återhållsam och spretig jämfört med föregångarna. Stars gör i alla fall inte mig besviken och skivan innehåller relativt jämnt och starkt låtmaterial från början till slut. Torquil Campbell och Chris Seligman varvar sina röster på ett väldigt tilltalande sätt och man inser att det är få band förunnat att ha två så starka sångare att tillgå. Sammanfattningsvis är In Our Bedroom After the War en jämn och bra skiva med ett par potentiella hits i The night starts here och Take me to the riot. Som allra bäst blir det dock när man slår av på takten i balladen Barricade där Seligmans röst kommer till sin fulla rätt.

Stars - Barricade (högerklicka och "spara som")

9 Comments:

Blogger Martin Janzon said...

Stars är alltså bra och inte tråkiga? Såg de lite på Accelerator och fick ett ljummet intryck. Säger du att det är "halvbra" kommer jag aldrig lyssna på dem.

16 juli 2007 kl. 23:10  
Blogger Johan said...

Jag skulle ljuga om jag sade att Stars är "asbra", men de har gjort många smått fantastiska låtar och är defintivt inte tråkiga. Lyssna t.ex. på låtarna "Look up" och "Elevator love letter" från tidigare skivor. De kommer att ge dig ett bra andra intryck av bandet.

16 juli 2007 kl. 23:39  
Blogger BK Templet said...

Jag skulle säga att de definitivt är mindre tråkiga än sitt bandnamn! Nej, jag håller med Johan. Ingen särskilt konventionell akt kanske, och förmodligen aldrig representerade i min skivsamling. Men de har spelat in några riktiga godbitar. Tycker dock inte "Barricade" och det mesta från nya skivan hör till dem, frånsett "The Night Starts Here". Nyss nämnda "Look Up" och "Eleveator Love Letter" är ju också nyss skrivet smått fantastiska.

16 juli 2007 kl. 23:53  
Blogger BK Templet said...

Okonventionell menade jag förstås... :S Så tokigt det kan bli!

16 juli 2007 kl. 23:55  
Anonymous Anonym said...

AGELESS BEAUTY

17 juli 2007 kl. 00:50  
Anonymous Anonym said...

Har Bootcut-jeansen redan fått sin revival?

17 juli 2007 kl. 19:20  
Blogger oskar. said...

Försvann någonsin bootcut-jeansen från den nordamerikanska kontinenten?

17 juli 2007 kl. 21:00  
Blogger Martin Janzon said...

okej då, jag kollar väl upp några enskilda låtar med bandet. de ni tipsar om , förslagsvis. men nej, de lär inte bli representerade i min skivsamling heller (likt typ alla andra, eftersom jag inte har råd att köpa skivor. men nångång ska jag ta tag i skivköpandet igen. när jag är rik.)

18 juli 2007 kl. 23:11  
Anonymous Anonym said...

Tankade hem lite Starslåtar som remixats av lite goa typer som Juniorboys m.fl. och det smakade inte alls fimp doppat i snor. Särskilt den där låten, som jag glömt bort titeln på, men som går "...I'm not sorry it is over..." var riktigt jävla bra. Ge Stjärnorna en chans till.

24 juli 2007 kl. 11:26  

Skicka en kommentar

<< Home