torsdag, september 06, 2007

The Frail - Count on this EP

San francisco-baserade The Frail hoppade för någon vecka sedan upp ur myspaceträsket och lyckades faktiskt fånga mitt intresse. Genom att hålla mig fast med sina Postal service-käftar och Phoenix-klor har ep:n Count on this fått förhållandevis mycket speltid där jag befunnit mig den senaste tiden. Det är för all del ingen revolution de fyra tvålfagra jänkarna bjuder upp till men det är sannerligen pop där pop fortfarande heter pop. Och pop bör ju heta pop, annars blir det märkligt.

De fyra låtarna snurrar tillsammans in på tolv minuter och vi har i dem ett tidsfördriv som vi kanske inte behöver dö för men som vi åtminstone kan skala potatis till. Titelspåret lånar en slinga från Erik Satie och blandar piano med elektronik på ett tillfredsställande sätt, Addicted och Who am I? blir pausunderhållning i väntan på det riktiga guldkornet Floated away som med sina flytande synthslingor får mina hjärnceller att dansa go-go med svängande pekfingrar.

The Frail - Floated away

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack för detta eminenta tips! Har tagit mig friheten att lämna stafettpinnen vidare på http://liberalmusik.blogg.se. Hoppas att det är ok...

9 september 2007 kl. 13:54  
Blogger oskar. said...

You'll pass this on, won't you?

11 september 2007 kl. 23:37  

Skicka en kommentar

<< Home