måndag, september 03, 2007

Is there a ghost

Att Band of horses kommer med nytt senare i höst har väl kanske inte undgått någon. För någon vecka sedan dök ett smakprov upp på deras myspace och låten med namnet Is there a ghost har florerat flitigt på diverse bloggar sedan dess. Bra nyheter säger du? Dessvärre inte. Detta nya alster är enligt mig ett riktigt nedköp och låter i sina sämsta stunder som om Foo fighters anlitat Phil Collins som gästsångare. Om min och Band of horses relation skall fortgå krävs en uppryckning. Snarast.

Band of horses - Is there a ghost

5 Comments:

Blogger BK Templet said...

Ja, vad fan är det frågan om? Hade OC fortfarande spelats in skulle den kunna varit komponerad för det ändamålet, ljudande till något av Summers och Seths ständiga uppbrott. Usch, det här är nästan obehagligt bredbent.

3 september 2007 kl. 13:37  
Blogger Anonymous said...

jag är ledsen, men jag håller med bestämdhet inte med. det är vackert och kraftfullt! =)

3 september 2007 kl. 14:05  
Anonymous Anonym said...

Men fy fan vilken jävla skit. Det första jag gör imorgon är att sälja min Band of Horses-skiva och köpa första soulsjua jag hittar för pengarna.

3 september 2007 kl. 22:38  
Anonymous Anonym said...

Det krävs en uppryckning av pressbildernas utformning också. Vad fan är detta?

6 september 2007 kl. 08:09  
Blogger oskar. said...

Stefan: Bilden får väl ses som en illustration över förfallet. Först lyssnar man på Everything all the time och sen Is there a ghost och vips så förstår man att ett sexpack Heineken då och då faktiskt är skadligare än man kan tro...

6 september 2007 kl. 10:11  

Skicka en kommentar

<< Home