tisdag, oktober 09, 2007

After-School Sports - A short melodrama

Det är nästan tre månader sedan Alice Luther Näsholm släppte sin debutskiva A short melodrama under aliaset After-School Sports, men trots mycket uppmärksamhet i indie-Sverige har jag inte tagit mig i kragen och lyssnat ordentligt förrän nu. Med inlyssningen avklarad kan det konstateras att jag är ohämmat förtjust i formatet (nio låtar som klockar in på lite drygt 16 minuter) samtidigt som jag uppskattar vissa spår väldigt mycket. Almost left my bf for his Casio, Roe deers, cats and mice och Lily Allen-covern Smile är sannerligen fina indiepärlor. Albumet lever dock inte riktigt upp till hypen och emellanåt tycker jag att den Casiotone For The Painfully Alone-inspirerade ljudbilden blir mer intressant än själva låtmaterialet. Med tanke på hennes ringa ålder och bevisligen höga potential finns det dock stora chanser att det här blir en riktigt intressant artist i framtiden.

After-School Sports - Almost left my bf for his Casio (högerklicka och "spara som")