måndag, oktober 08, 2007

Black kids - Wizards of ahhhs

Senaste pitchfork-hypen heter, om ni inte missat det, Black kids och kommer ifrån Jacksonville, Florida. Genom att vara så pass förnuftiga att de lägger ut hela sin Ep (demo) Wizards of ahhhs för gratis nedladdning på myspace har de fullständigt fångat mitt intresse. Att det sedan är fantastiskt medryckande gör dem inte mindre älskvärda. Det låter Cure och det låter Talking heads och gitarrslingan i Hit the heartbrakes påminner om en Destroyer-låt jag inte minns namnet på. Med handen på hjärtat kan jag bara säga att det är hjärtskärande fint,tonårsvackert och dansgolvromatik-gulligt på alla sätt och vis. Om ni inte visste att I'm not gonna teach your boyfriend how to dance with you betyder golvvältare på indieska så är det dags att ta en kvällskurs nu.

Nu alltså. Inte imorgon.

Black kids - I'm not gonna teach your boyfriend how to dance with you
Black kids - I've underestimated my charm (again)

2 Comments:

Blogger Mårten Schultz said...

jag har lyssnat på den där I'm not gonna teach säkert tio gånger per dag de sista veckorna. Fantastisk låt.

Har ni sett den här, då? Borde vara rätt up er allé:

http://swedishamericana.blogspot.com/2007/10/to-kill-petty-bourgeoisie-man-with.html

9 oktober 2007 kl. 17:45  
Blogger oskar. said...

Javisst är det det. Har lyssnat på deras album relativt mycket men inte kommit mig för att skriva om det. Kanske för att jag intalat mig att alla kollar upp Krankys grejjer ändå. Videon var ju fantastisk! Tack för tipset.

9 oktober 2007 kl. 18:39  

Skicka en kommentar

<< Home