fredag, november 02, 2007

Nest

Jag letade mig för någon vecka sedan fram till det brittiska bolaget Serein, anledningen stavas Nest. En duo som gör stillsam instrumental musik med ambientkänsla. De består av Otto Totland från Deaf center (som för övrigt har en ny låt på myspace) och Serein-bossen Huw Roberts. Båda är pianister i grunden och det är kring just piano ljudbilden kretsar. En ljudbild som för det mesta får betraktas som simpel och rak vilket i sammanhanget inte alls är något negativt. För det är i sina mest avskalade och enkla stunder som Nest övertygar, Charlotte är en delikat pärla och i Marefjellet kastas vi mellan rädsla och hopp. Vore jag filmmakare skulle jag inte tveka med att kontakta Nest, deras musik framkallar bilder och skulle antagligen göra sig ypperligt tillsammans med dem.

Det bästa är att ep:n, som alla andra av Sereins släpp, är gratis. Postar en länk till en zipfil här nedan.

Nest - Marefjellet
Nest - Charlotte

Nest - Nest (hela ep:n i zipformat)

4 Comments:

Blogger Johan said...

Sällan man stöter på svenska bloggar via Hype machine.

Fin blogg, kommer läsa den med nöje.

kolla gärna in min också.

http://www.fathersfinest.blogspot.com

2 november 2007 kl. 15:09  
Blogger Tatti said...

Tackar som fan.

4 november 2007 kl. 11:21  
Blogger oskar. said...

Varsågod. Kul att kunna återgälda lite av de tips man får från dig. Muhr, senaste släppet från Serein, är också riktigt fint. Lite mer brus, knaster och mörker.

4 november 2007 kl. 15:48  
Blogger Tatti said...

Schyst ska jag kolla upp.

4 november 2007 kl. 17:16  

Skicka en kommentar

<< Home