söndag, december 16, 2007

Kylie - X

Jag har alltid betraktat Kylie Minogue som en singelartist. Hon har släppt ett antal fantastiska låtar genom åren, men ändå aldrig lyckats förmå mig att lyssna på en hel skiva. När nya albumet X släpptes för några veckor sedan var det således hög tid att faktiskt lyssna på hela skivan istället för att bara avnjuta singlarna. Med facit i hand var det en mycket god idé som gjort att jag omvärderat min syn på Kylie. X är faktiskt en mycket bättre skiva än vad jag hade kunnat föreställa mig. Låt så vara att första halvan av skivan är lite svagare och att valet av mediokra 2 hearts som första singel är smått obegripligt. När Hearts beat rock drar igång så börjar en hitkavalkad utan like där potentiella monsterhiten The one och Daft Punk-flörtande Wow sticker ut ur mängden. Lättuggad radiopop brukar inte vara någon favoritgenre, men Kylie gör det så skickligt att man inte kan annat än att falla.

Kylie - The one